Poprawa karoserii za samochodu

blog_2

Karoseria to element samochodu, który również podlega zużyciu. Wraz z upływem czasu lakier matowieje i pojawiają się na nim zarysowania i mikrourazy, które nie prezentują się estetycznie. Aby poprawić wygląd karoserii, wartą ją wypolerować. Możemy to zrobić za pomocą szlifierki lub polerki. Jaki sprzęt zatem wybrać?

Jaka szlifierka do polerowania karoserii?

Jaka szlifierka do polerowania karoserii? Promieniowanie ultrafioletowe, kwaśne deszcze, śnieg, sól drogowa oraz zarysowania, których przyczyną są drobinki piasku i żwiru odpryskujące spod kół, to główne czynniki, które niszczą karoserię i sprawiają, że traci ona swój blask. Polerowanie mechaniczne za pomocą szlifierki może przywrócić lakierowi dawną świetność. Zanim jednak przystąpimy do tej czynności, samochód należy dobrze umyć.

Wówczas zyskamy pewność, iż żadne drobinki piasku nie dostaną się pomiędzy szlifierkę a karoserię, dodatkowo ją uszkadzając. Co więcej, dokładne wyczyszczenie samochodu pozwoli nam na ocenę tego, w jakim stopniu lakier jest zniszczony. Jeżeli uszkodzeń nie będzie zbyt wiele, w zupełności wystarczy woskowanie, które zamaskuje drobne ubytki w karoserii i przywróci jej blask.

Gdy jednak zniszczenia będą znaczne, wówczas nie obędzie się bez polerowania mechanicznego. W tym celu użyć możemy szlifierki. Najlepiej sprawdzi się szlifierka kątowa. Pamiętajmy jednak, iż nie może być ona nadmiernie agresywna. Musi również posiadać odpowiednią nasadkę.

Wybierając szlifierkę do polerowania, zwróćmy uwagę przede wszystkim na to, czy sprzęt zanadto się nie rozpędza. Wartość graniczna to 2000 obrotów na minutę. Większa może doprowadzić do zniszczenia lakieru i jego przypalenia. Koszty usunięcia tego typu uszkodzeń są o wiele wyższe niż kupno bardziej odpowiedniego urządzenia do polerowania karoserii, jakim jest polerka.

Jaka polerka samochodowa?

Jaka polerka samochodowa? Wybierając urządzenie do polerowania karoserii samochodowej, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na rodzaj sprzętu. Na rynku znajdziemy:

  • polerkę rotacyjną – jej zaletą jest to, iż zapewnia optymalne obroty, które nie uszkodzą lakieru. Co więcej, nie musimy się obawiać, że przypadkowo najeżdżając sprzętem na plastikowe elementy, uszkodzimy je. Nie powinna ona bowiem pozostawić na nich większego śladu. Koszt takiego urządzenia nie jest duży. Cena dobrego jakościowo urządzenia zwykle nie przekracza 200 złotych.
  • polerkę oscylacyjną – daje lepsze efekty niż polerka rotacyjna, gdyż gąbka oprócz ruchu obrotowego wykonuje również ósemki. Dzięki temu na pewno nie będziemy mieć do czynienia z okrągłymi śladami, które zwykle są widoczne, jeżeli zbyt mocno dociśniemy do lakieru polerkę rotacyjną. To nieco droższe urządzenia. Za najtańsze trzeba bowiem zapłacić w granicach 200-300 złotych.

Używając polerki, koniecznie pamiętajmy o zachowaniu odpowiedniej czystości. Jeśli między sprzęt a karoserię dostaną się drobinki żwiru i piasku, jedynie pogorszymy jego kondycję. Warto zatem mieć to na uwadze. Na koniec zabezpieczmy lakier mleczkiem i nabłyszczaczem. Nie zapomnimy również o nałożeniu wosku. Dzięki niemu karoseria odzyska blask. Preparat stanowi także warstwę ochronną przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych.

Polerowanie mechaniczne za pomocą szlifierki lub polerki jest tańsze w porównaniu z zabiegiem  wykonywanym u profesjonalisty. Nic więc dziwnego, że wiele osób na własną rękę próbuje przywrócić karoserii blask. Kluczem do sukcesu jest jednak posiadanie odpowiednich narzędzi i zachowanie czystości podczas pracy.

 

Materiał zewnętrzny